De verschillende logies-, restaurant- en cateringsector is een hele mengelmoes: hotels, B&B's, recreatieparken, evenementenhallen, cateringbedrijven, sportcentra, traiteurdiensten...De sector is op zoek naar experten die het hele gebeuren, zoals het onthaal, de service en eetgelegenheden weten te managen. Professioneel en daadkrachtig. Word zelf professioneel expert! Ontdek het aanbod in dit subthema.
Onze docenten helpen je om alles tot in de puntjes te begrijpen zodat je ook echt in de praktijk aan de slag kan met jouw kennis. De cursussen zitten vol tips & tricks, oefeningen en extra lesmateriaal, zodat jij alles hebt wat je nodig hebt om een expert te worden.
Er is een ontzettend grote vraag naar ondernemende profielen in de hotel- en cateringsector. We merken dat er veel vraag is naar dynamische profielen die met een oog voor detail evenwicht vinden tussen veeleisende klanten en het commercieel belang van het bedrijf. Je doet zowel technische kennis op als communicatieve en commerciële vaardigheden die je klaarstomen voor een boeiende carrière. Een leuke job vinden is dus zeker gegarandeerd. Je kan je talenten zelfs in verschillende omgevingen gaan benutten. Zowel in binnen- als buitenland kan je aan de slag bij hotelketens, recreatieparken, evenementhallen, restaurants, cateringbedrijven, sportcentra, wooncentra... Of je start als zelfstandige gewoon een eigen zaak op. Klinkt geweldig, toch?
We merken dat de sector en vooral de vrijetijdssector enorm veel nood heeft aan dynamische profielen. Een zaak zonder gemotiveerde werkkrachten met oog voor detail en commerciële feeling heeft in deze uitdagende tijden niet veel kans om te overleven. Het is absoluut een meerwaarde om een managing talent aan te werven met een goed evenwicht tussen communicatieve en commerciële vaardigheden. - Employer speaks
Tegenwoordig is de horecasector een hele uitgebreide cluster van logies-, restaurant- en cateringgelegenheden. De horeca is altijd op zoek naar goede, gekwalificeerde werkkrachten om die cluster professioneel te managen. Vooral in deze uitdagende tijden heeft élke zaak nood aan een commercieel talent en een people manager om klanten met een glimlach te ontvangen en van een onvergetelijke guest experience te verzekeren.
Ook al gebeurt alles tegenwoordig digitaal en virtueel, een bezoek aan een restaurant, hotel of cateringzaak blijft een ervaring die je écht moet beleven. Het zijn de medewerkers met de juiste managementvaardigheden, het beste organisatietalent en het commerciële gevoel die het onderscheid daarin maken. Zij geven gasten een unieke, real life experience die ze niet snel zullen vergeten. In een digitale wereld zorg jij nog steeds voor je gasten en kom je tegemoet aan hun wensen. Bovendien stuur je andere mensen ook aan in hun dagelijkse werking. Face to face. Dit doe je zelfstandig en met de aandacht voor de mensen om je heen.
Ik werk nu als front office manager in een hotel. De opleiding was flexibel, praktisch en ik leerde er vooral alle skills om gasten nu een unieke beleving te bezorgen. Er was ontzettend veel aandacht voor professionele en persoonlijke ontwikkeling. Ik hou ontzettend veel van mijn job. Ook in uitdagende tijden vind ik het fantastisch om toch een glimlach op gasten hun gezicht te toveren en een goede leiding te bieden voor de zaak zelf. Je krijgt daar enorm veel dank voor terug. Door alle people skills, commerciële talenten en ondernemerskills die ik heb geleerd houd ik mijn geest scherp en mijn cv aantrekkelijk voor mijn huidige en toekomstige werkgevers. - Ex-student speaking
Opleidingsverantwoordelijke
Als je zelf van organiseren houdt en je daarnaast graag mensen helpt, dan is dit echt absoluut iets voor jou! Naast productkennis doe je ook heel wat people- en managing skills op die je echt helpen om een commercieel talent te worden. Een sterk punt is zeker de aandacht voor professionele en persoonlijke ontwikkeling. Alle opleidingen zijn heel praktijkgericht en er is een perfecte afweging tussen theorie en praktijk. Ontdek het zelf en schrijf je in!