Computervaardigheden/Marketing & social media

Marketing & social media

Sociale media en het internet in zijn geheel zijn een essentieel deel geworden van marketing. Bedrijven moeten een sterke online aanwezigheid hebben om hun producten en services te verkopen. Met deze opleidingen leer jij alles wat je nodig hebt om die online aanwezigheid te creëeren en zo veel mogelijk potentiële klanten te bereiken.

Verdiep je in Google Ads en SEA om te leren hoe je mensen bereikt met gepersonaliseerde advertenties. Leer alles over marketing via Instagram, LinkedIn en andere sociale media. Of ga voor een allround digitale marketing voor een volledige opleiding tot digitaal marketeer. Welke opleiding je ook kiest, je gaat gegarandeerd enorm veel bijleren over marketing en adverteren.


All courses in the subcategory Marketing & social media

Marketing & social media

E-Marketing

E-Marketing, a profession with a future!

Vergroot je online zichtbaarheid met een professionele opleiding in online marketing.

Available via

Marketing & social media

Marketing

Marketing, a profession with a future!

Wil jij leren wat goede marketing kan betekenen voor jouw bedrijf? Je kennis vergroten?

Available via

Marketing & social media

Sportmarketing

Sportmarketing, a profession with a future!

Combineer je passie voor sport met je talent voor marketing.

Available via

Marketing & social media

Statistiek

Statistiek, a profession with a future!

Leer data verzamelen, structureren en analyseren. SPSS kent geen geheimen meer voor jou.

Available via


Be sure of your future!

Als expert in digitale marketing ligt de wereld aan jouw voeten. Er zijn een heleboel richtingen die je uit kan gaan. Elk bedrijf heeft een afdeling die zich bezighoudt marketing, of minstens één verantwoordelijke. Afhankelijk van jouw expertise en passie, kan je kiezen welke marketingfunctie je het beste ligt. Wil je niet voor één bedrijf werken? Begin dan als freelancer en doe opdrachten voor verschillende klanten. Fun gegarandeerd!

In de marketingsector is er altijd wel iets te doen. Het is een branche die nooit stilstaat. Daarom is het belangrijk dat je goed mee blijft en alle trends op de voet volgt. Een cursus om je bij te scholen is dan ook nooit verloren moeite. Zo blijf je up-to-date en weet je wat er gaande is. - Employer speaks

Marketing & social media

Trends

Het gebruik van sociale media om je product of service aan de man te brengen is al lang geen nieuwe trend meer. Het is echter wel belangrijk om mee te evolueren met de nieuwste trends en hypes op deze platformen. Een van de nieuwste hypes is TikTok. Ook bedrijven zitten steeds meer op dit video-platform om fans voor zich te winnen en bekendheid te vergaren. Of het de moeite is, dat zal nog moeten blijken, maar het kan in ieder geval geen kwaad om het te testen.

Marketing & social media, 100% of the time

Een van de nieuwste en populairste vormen van de marketing van vandaag is influencer marketing. Vooral op instagram is dit soort marketing zeer populair. Met meer dan 1 miljard gebruikers kan je dan ook veel potentiële klanten bereiken.

Ik volgde een allround-opleiding Digitale Marketing. Zo leerde ik alle skills die ik nodig had om aan de slag te gaan in de marketing. Na mijn diploma te behalen, had ik dan ook vrijwel meteen een job! - Ex-student speaking

Robert de Bruijn
Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

Onze opleidingen rond marketing & sociale media zijn tegenwoordig heel populair. Het is dan ook een enorm leuke én lucratieve sector. Om onze studenten zo goed mogelijk voor te bereiden op het werkleven, zorgen we ervoor dat de cursussen zo up-to-date en praktijkgericht mogelijk zijn. Zo komen ze niet tekort en kunnen ze er na hun opleiding meteen invliegen!

Nice to know

  • Regelmatig bloggen kan het aantal bezoekers op een website tot 5 keer hoger maken.
  • Er is niet één sociale media platform dat het beste is. Verschillende doelgroepen vereisen verschillende platformen. Wil je millenials bereiken? Ga voor Instagram. Eerder zakenmensen en professionelen? Probeer LinkedIn. En natuurlijk niet vergeten dat er ook veel mensen actief zijn op Facebook en YouTube.
  • Mensen die een video kijken, onthouden 58% van de informatie, terwijl mensen die dezelfde informatie lezen, slechts 10% onthouden.
  • De gemiddelde aandachtstijd die mensen geven aan één onderdeel op het internet is slechts 8 seconden. Je zorgt dus maar best dat je ze overtuigt om verder te lezen in die 8 seconden.