E-commerce

Het succes van een online onderneming hangt af van een goed doordachte strategie en de juiste implementatie hiervan. E-commerce of verkoop via het internet zit in de lift. Zaakvoerder of starter, ook jij kunt snel en doeltreffend een business uitbouwen op het web. Speel optimaal in op de groeiende tendens van online verkoop. Spring nu mee op de kar en volg een opleiding uit het subthema E-commerce.

Je leert alles over e-commerce. Onze docenten helpen je om alles tot in de puntjes te begrijpen zodat je ook echt in de praktijk aan de slag gaat met jouw kennis. De cursussen zitten vol tips & tricks, oefeningen en extra lesmateriaal, zodat jij alles bezit wat je nodig hebt om een expert te worden.


There are no courses within the subcategory E-commerce


Be sure of your future!

Tegenwoordig kan je spreken van een digitale boost. Het is een geweldige tijd voor retail - vanuit het oogpunt van klanten, brands en bedrijven zelf. Als consument zijn we allemaal verwend met een grote keuze. Niet alleen wat betreft producten, maar ook de online ervaring tijdens het koopproces. De voorkeur van de consument om online te kopen, maakt het mogelijk om met klanten te communiceren op een manier die er eerder niet was. Als zelfstandige, organisatie of bedrijf is het dan ook belangrijk om te blijven inspelen op de groeiende verwachting van de klant. Leer zelf je eigen webshop opstarten of verhoog je online sales! Met een diploma van onze school toon je je klanten dat jij over diepgaande kennis beschikt en meteen klaar bent om professioneel te starten. Het staat mooi op je cv en je kan er bovendien zelfstandig mee aan de slag. Zo vergroot jij je kansen op de arbeidsmarkt en slaag je er tegelijkertijd in om voor jezelf nieuwe kansen te creëren.

"In onze winkel beseffen we dat we meer en meer online aanwezig moeten zijn. Onze medewerkers zijn daarom dagelijks met sociale media bezig. Maar we willen het ook wel juist aanpakken. Daarom hebben we iedereen op cursus gestuurd. Dat is kennis die nu in onze winkel vrij wordt uitgewisseld. Het leuke is dat we vele nieuwe klanten hebben die ons aanspreken op wat ze op onze Instagram gezien hebben. Het bewijs dat het werkt." - Employer speaks

e-commerce

Trends

Twintig procent van alle verkoop gebeurt tegenwoordig online. En dat is een trend die we wereldwijd zien. Dat percentage groeit bovendien dag na dag. Een goede verkoper weet dit en past zijn verkooptechnieken ook daar toe. De komst van 5G netwerken bevestigt dat beeld alleen maar. Steeds meer mensen gebruiken hun mobiele telefoon om een online aankoop te doen. Heel wat mensen spenderen ook heel wat uren op sociale media. 'social commerce' komt dus veel regelmatiger voor.

E-commerce, 100% of the time

Het internet heeft de verkoopwereld overhoop gegooid en tegelijk een enorme boost gegeven. Sociale media regeert voorlopig het land, maar de toekomst ligt lang niet vast. VR en AI maken stilaan hun opkomst en beloven een stevige impact na te laten. Tegelijk zien we dat veel mensen weer de authenticiteit van persoonlijk contact opzoeken.

"Verkopen via een webwinkel is een goede en relatief goedkope manier om meer klanten te bedienen. Maar je moet natuurlijk wel weten hoe het werkt en hoe je eraan begint. Het uitbouwen van een webshop vraagt namelijk om de juiste kennis. Er komen bijvoorbeeld heel wat onverwachte kosten bij kijken. Via Ondernemersschool heb ik een cursus e-commerce gevolgd. Ik kon de studie perfect combineren met mijn gezin en de docent stond altijd klaar om mijn vragen te beantwoorden. Echt een aanrader!" - Ex-student speaking

Robert de Bruijn
Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

"Of je nu als verkoper aan de slag bent of je eigen bedrijf hebt, deze opleidingen zijn er voor jou. De toekomst is digitaal. Door naast een winkel een webshop te openen, kan je een veel groter publiek bereiken. Onze professionele docenten hebben jaren ervaring en delen hun persoonlijke tips & tricks met jou. Zo word jij nog beter in je product of diensten online in de kijker zetten."

Nice to know

  • Volgens sommige studies zou tegen 2023 een vierde van alle verkoop online gebeuren.
  • Snel zijn helpt wel degelijk. Ongeveer 35 tot 50 procent van de verkoop gaat naar het bedrijf die eerst op de vraag van een klant reageert.
  • 89% van B2B-kopers gebruikt het internet om jouw producten te onderzoeken. Online aanwezig zijn is dus een echte must.
  • Volgens Brits onderzoek zou ongeveer 3 op de 4 shoppers stress-shoppen na een drukke dag of week.