Heb jij oog voor detail en durf je jezelf wel een organisatietalent te noemen? Dan is een opleiding uit de subcategorie administratieve jobs zeker iets voor jou! Je bent de onmisbare schakel binnen elk bedrijf. Je houdt je onder andere bezig met het organiseren van vergaderingen en evenementen, het afhandelen van klachten en het opstellen van brieven en nog zoveel meer!
Je leert alles over administratieve vaardigheden. Onze docenten helpen je om alles tot in de puntjes te begrijpen zodat je ook echt in de praktijk aan de slag kan met jouw kennis. De cursussen zitten vol tips & tricks, oefeningen en extra lesmateriaal, zodat jij alles hebt wat je nodig hebt om een expert te worden.
Zolang er al bedrijven bestaan is er administratie nodig geweest. Kortom: als je werkzekerheid wil dan is je administratieve vaardigheden bijschaven zeker een stap vooruit! Met een diploma van onze school toon je aan dat jij over diepgaande kennis beschikt en meteen klaar bent om professioneel te starten. Het staat mooi op je cv en je kan er bovendien ook zelfstandig mee aan de slag. Zo creëer jij dagelijks nieuwe kans voor jezelf. Je gaat aan de slag als administratief bediende, administratief freelancer, managementassistent of als diensthoofd administratie en nog zoveel meer! Allemaal binnen diverse sectoren!
Als bedrijf zijn we altijd op zoek naar administratieve talenten. Zo namen we laatst nog iemand aan, die zich in afstandsonderwijs in de administratie van boekhouden had gespecialiseerd. Dankzij hem hebben we als bedrijf toch wat stappen kunnen maken. We ontdekten dat we recht hadden op verschillende voordelen waardoor onze nieuwe collega zichzelf al meteen terugbetaalde. Een goede administratieve medewerker die up-to-date is van de nieuwste informatie is voor ieder bedrijf een win. - Employer speaks
Een cursus administratie is altijd een goed idee. Zeker als je je cv nog wat extra wil spijzen in je zoektocht naar een nieuwe job. De vraag naar mensen met degelijke administratieve kennis blijft groot. Die kennis krijgt de laatste jaren ook een steeds groter digitaal luik, waardoor werkgevers graag kijken of je je wel voldoende bijschoolt. Een trend die tegenwoordig vaak voorkomt is 'automatisering': Een mens is geen machine. Daarom is het zonde medewerkers eenvoudig invoerwerk te laten doen zoals het inboeken van facturen of verwerken van bankafschriften. Ze kunnen meer. Bovendien loont het om terugkerende processen te automatiseren. Dit voorkomt (typ)fouten en dubbel werk en medewerkers zijn beschikbaar voor andere (meer waardevolle) taken.
De administratie van bedrijven staat voor grote veranderingen. Nieuwe ontwikkelingen, zowel intern als extern, maken de stap naar een hoger niveau mogelijk. Een groot aantal bedrijven volgt deze ontwikkelingen of heroriënteert zich. Een goede keuze, want er liggen enorme kansen om sneller te werken, saai/dubbel werk te automatiseren en betere stuurinformatie te vergaren. Hoewel vele bedrijven investeren in nieuwe technologieën, doen ze nog steeds beroep op iemand met sterke administratieve kennis. Voor iedere gezonde onderneming zijn ze dus een absolute meerwaarde!
Als administratief medewerker in een boekhoudkantoor vind ik het belangrijk dat ik me blijf bijscholen. Afstandsonderwijs dus! Ik kon zo makkelijk mijn werk, gezin en studie combineren. Op die manier houd ik mijn geest scherp en mijn cv aantrekkelijk voor mijn huidige en toekomstige werkgevers. - Ex-student speaking
Opleidingsverantwoordelijke
We merken dat een diploma administratie nog steeds veel vertrouwen uitstraalt naar de buitenwereld. En ook de kennis die je tijdens je opleiding opdoet is iets waar je een leven lang op kan verder bouwen. Deze opleiding behoort ook tot de basis voor mensen die een eigen zaak willen starten of snel hun cv heel wat kracht bij willen zetten. Het geeft hen de kennis om veilig en succesvol te starten en groeien. Een dikke aanrader dus.